31 Ekim 2016 Pazartesi

İnanamıyorum

Aman tanrımmm sesimi duyanlar olmuş ve beni ziyarete gelmişler o zaman hemen kahveleri yapmalıyım:) ve kırk yıl hatır süreci başlasın!!
Öncelikle yalnız olmadığımı görmek çok güzel başta Deeptone a borçluyum ilk teşekkürlerimi,
sonra yolu düşen ,gelen, selam veren her dosta. Sesimin bir yankısı varmış ve size borçluyum bunu.
Yazmanın en güzel yanı bize yeni pencereler açmasıdır her yaş her konum her türlü farklı hayatlar yaşayan insanlar burada yazarken eşitiz ve en güzeli paylaşıp diğer pencereden dinleyebilmek,izlemek  değil mi hayatı?

Bu aralar ne yapıyorum? 
Kaldığım yerden devam etmek gerekirse anlatmaya araştırmaya ve durma sürecinde olan kilo verimime çareler bulmaya çalışıyorum, bir instagram açtım yediklerimi içtiklerimi yaşadıklarımı paylaşmak benimle aynı süreçleri geçirmiş arkadaşlarla iletişimde olmak için ve bakıyorum aynı süreci geçirmişler ama dikkatli olmam gerektiğini biliyorum.
Şu anda verdiğim kadarı bile benim için ideal ama böyle bir taşın altına elimi koymuşken devam etmek istiyorum güzel haberlerimse diyabetten nerdeyse tamamen kurtulmuş olmam:))

Şimdi kedimi kucağıma alıp sizleri ziyaret edebilirim, çok teşekkür ederim iyi ki dönmüşüm.

20 Ekim 2016 Perşembe

Roux-en-Y Gastric Bypass

Hiç duydunuz mu?
Basın ve televizyonlarda zaman zaman sonu ölümle bittiği için haber olan obezite operasyonlarından yalnızca biri özetleyecek olursak. Yararlı yanları ve obezite ile birlikte nelerin çaresi olduğu ise nedense hiç yakası açılmayan bir konu olarak kalmaya devam ediyor. Diyabet mesela, bana son 5 yılımı zehir eden, kilo vermemi imkansız hale getiren ve beni eve hapseden diyabet. Tansiyon, karaciğer yağlanması, hayata dair olanları ayrı bir yazıda anlatsam daha yerinde olur.
Tv de çıkan doktorlara itibar etmeyiniz desem çok abartmış olmayacağım. Genelde tüp mide mucizeleri ile öncesi sonrası yapsalar da, yıllar sonrasını da ele alacak olursak çok daha büyük ayrımları olan ve farklı bir tür. Ben araştırma yaparken çok zorlandım internette. Doktorlara ait facebook sayfaları olmasa çok daha zor olurdu ama fikir birliğine varmak bazı konularda çok zordu.
Mesela tüp mideden oldukça farklı opsiyonarı olan ve çok daha zor bir ameliyat bu.
Risk almak değil cebini doldurmak isteyen doktorlar da ne yazık ki kulağımıza geliyor ama aslolan sizin vki ve sağlık değerlerinize göre hangi ameliyata gerek duyduğunuzu uzun bir tahkik sürecinden sonra doktorunuzun karar vermesidir, bu yüzden de doktorunuza gerçekten güvenmelisiniz. Araştırmalısınız. İşin kolayına kaçmak ya da sıfır beden olmak için (Seren Serengilin kafaları allak bullak etmesi gibi) çekilecek şey alınacak risk değil ve bu bir cesarette değil.
Yaşayanlar da o derece farklı ki, herkes yaşadığını ve bizzat başına geleni bilip anlatır, kendi doktorunun dediklerini esas alır, bazen tatsızlaşan yanlış bilgilendirmeler de bu yüzdendir.
Neyse ben Başak Şekerpare nin yardımları, bloğu ile çıktım bu yola 4 belki de 5 yıl önce, ama ancak kısmet oldu ve facebook sayfasına eklediği koordinatörlüğünü yaptığı değerli hoca Halil Coşkun un derlediği bilgilerle başladım bu konuda ayrı bir blog yapmaya. Yavaş yavaş benim karar sürecimi, doktorumu ve yaşadığım aşamaları da paylaşmak istiyorum sizinle :) An itibarıyla 5. ay içindeyim.
TIKLA

18 Ekim 2016 Salı

Orda Kimse Var mı?

Blog adresimi henüz bulamamış da olsam zaten yeni takipçi sistemi geldiği an yokolduğumdan kalan arkadaşlara tek tek kahvemi alıp gidebilirim evdeler mi diye bakabilirim diye düşünüyorum ama gördüğüm kadarıyla benim gibi yazmayı bırakmış çoğu :(

Bu kadar yıl içinde olanların bir özetinden sonra çok önemli sağlık ve hayatıma dair aldığım kararlardan ve tabii blogumu yazarken evde olan iki çocuğumdan bahsedeceğim size:)

Boş eve taşınma telaşında gibi hissediyorum kendimi, planlar hazır, bakalım yerleşebilecek miyim?
Bi kahve yapsana geç karşıma yorgunluğumu paylaş:) ister filtre ister türk kahvesi, nasıl seversen
çünkü ben yazmaya ve sohbete hep böyle başlarım..

Merhaba!